Veel gestelde vragen

Koffie

Hoe vers is jullie koffie?

Om er voor te zorgen dat je écht een vers product in huis hebt, branden wij alle koffiesoorten meerdere keren per week. Op elke verpakking zit een sticker met de branddatum waardoor je kan zien dat de koffie nooit ouder dan 3 dagen na de branding bij ons de deur uit gaat.

Ik weet niet welke koffie ik moet kiezen, kunnen jullie helpen?

In de omschrijving kan je een indruk krijgen van de smaak van de koffie. Daarnaast kun je gebruik maken van onze koffiezoeker. Hier krijg je aan de hand van een aantal vragen een suggestie wat een lekkere koffie voor je zou kunnen zijn. Mocht je toch nog twijfelen, kies dan een proefpakket!

Welke koffiesoorten zijn geschikt voor mijn volautomaat?

Over smaak valt niet te twisten! Dus hoe jij je koffie zet en met welke koffieboon is iets wat je zelf hebt ontdekt of misschien nog moet ontdekken. Onze koffiesoorten zijn in ieder geval allemaal geschikt voor een volautomaat. Door een proefpakket te kiezen kan je ontdekken welke koffiesoort het beste bij je past.

Kan ik jullie koffie ook in een fysieke winkel kopen?

Nee, en dat is een hele bewuste keuze. Wanneer onze koffie in de winkel of supermarkt verkocht zou worden, kunnen wij niet meer de versheid garanderen waar wij voor staan. Door direct vanuit de branderij naar de eindgebruiker te versturen kunnen wij garanderen dat de koffie nooit ouder dan 3 dagen na de branding bij ons de deur uit gaat.

Direct contact opnemen?

Ga naar het contactformulier

Contact opnemen

Kosten

Is er een minimale bestelhoeveelheid?

Bestellingen plaatst u per losse eenheid of volle doos, er is geen minimale bestelhoeveelheid.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Alle prijzen zijn in Euro en inclusief BTW.

Wat zijn de verzendkosten?

Gratis bezorging bij besteding vanaf 39,95 euro.
Voor bestellingen onder de €39,95 zijn de verzendkosten €3,95.

Bestelproces

Hoe zie ik de status van mijn bestelling?

Onder het kopje “bestellingen” in je account zie je een order overzicht. Bij elke order staat een status vermeld. Dit kan zijn;

  • In behandeling; je order is ontvangen en we gaan er mee aan de slag!
  • Afgerond; Je bestelling is betaald, verwerkt en wordt overgedragen aan onze pakketdienst. Je ontvangt een track&trace om je pakket te volgen.
  • Geannuleerd; Je bestelling is geannuleerd en zal niet verder verwerkt worden.
  • Mislukt; Er is geen betaling ontvangen van jouw bestelling. Je order kan niet verder verwerkt worden.

Kan ik mijn adresgegevens wijzigen?

Ga naar “mijn account” door rechts boven in beeld op het profiel icoontje te klikken.

Kies vervolgens “adres” en daarna of je het factuuradres of het bezorgadres wilt aanpassen.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd.

Uw bestelling wordt in de meeste gevallen binnen 2 – 3 werkdagen door PostNL bezorgd.

Kan ik mijn bestelling op een andere dag laten bezorgen?

Het is helaas niet mogelijk om een andere bezorgdag te kiezen. Als je niet thuis bent wordt het pakket bij je buren óf een PostNL-punt afgegeven. In je track&trace zie je waar je pakket is.

Kan ik mijn bestelling op een PostNL locatie laten bezorgen?

Het is helaas niet mogelijk om een PostNL locatie te kiezen. Als je niet thuis bent wordt het pakket bij je buren óf een PostNL-punt afgegeven. In je track&trace zie je waar je pakket is.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Zolang je bestelling nog niet de status “Afgerond” heeft kan je de bestelling nog annuleren. Stuur dan een mail naar bestellingen@deruiterkoffie.nl met als onderwerp; ANNULERING ORDER #(jouw ordernummer).

Waar kan ik mijn orderhistorie inzien?

Ga naar “mijn account” door rechts boven in beeld op het profiel icoontje te klikken. Kies vervolgens “bestellingen”. Hier vind je een overzicht van je bestellingen en de bijbehorende facturen.

Korting

Wanneer ontvang ik een kortingscode?

Houd hiervoor onze social media in de gaten. Hier laten wij weten wanneer wij weer een actie met een kortingscode hebben. Deze informatie vind je ook in onze nieuwsbrief.

Wat is het verschil tussen een kortingscode en een kadobon?

Met een kortingscode ontvang je in de vorm van een percentage of vast bedrag korting op je aankoopbedrag. Deze korting wordt tijdens het afrekenen van het te betalen bedrag afgehaald. Kortingscodes worden vaak door ons weggegeven via social media of onze nieuwsbrief.

Met een kadobon kun je je bestelling deels of volledig betalen. Een kadobon is in tegenstelling tot een kortingscode een betaalmiddel. Wij bieden cadeaubonnen uitsluitend digitaal aan.

Een ingeleverde kortingscode ontvang je niet retour als je je bestelling annuleert. Bij een kadobon is dit wel het geval.

Zijn de aanbiedingsprijzen blijvend?

Alle aanbiedingen van De Ruiter Koffie zijn vrijblijvend. Aanbiedingen geschieden onder voorbehoud van beschikbaarheid van de koffie. Wanneer een product onverhoopt niet meer leverbaar is, wordt er contact met u opgenomen en u eventueel een alternatief aangeboden. De Ruiter Koffie heeft het recht om prijzen te wijzigen en om eventuele typefouten te corrigeren. Wanneer u hierdoor zou worden benadeeld, wordt u middels e-mail op de hoogte gesteld. U heeft dan het recht uw bestelling te annuleren.

Klantaccount

Hoe moet ik mijn wachtwoord resetten?

Het is alleen mogelijk je wachtwoord te resetten als je een account hebt bij De Ruiter Koffie. Heb je deze nog niet? Maak deze dan eerst aan!

Heb je wel al een account? Klik dan op het profiel icoontje rechts boven in beeld. Klik hierna op “wachtwoord vergeten” en vul je emailadres in. Je ontvangt dan per mail een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Ga naar “mijn account” door rechts boven in beeld op het profiel icoontje te klikken. Kies vervolgens “accountgegevens” en vul hier je nieuwe wachtwoord in. Klik op wijzigingen opslaan.

Kan ik mijn mailadres wijzigen?

Ga naar “mijn account” door rechts boven in beeld op het profiel icoontje te klikken. Kies vervolgens “accountgegevens” en vul hier je nieuwe mailadres in. Klik op wijzigingen opslaan.

Overig

Wat als een product niet meer op voorraad is?

De Ruiter Koffie is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van overschrijding van levertijden. Wanneer uw bestelling niet op voorraad is wordt er contact met u opgenomen over de levertijd.

Is het veilig mijn gegevens in te vullen?

Wanneer u een bestelling plaatst, worden uw gegevens niet doorgegeven aan derden. De Wet Persoonsregistratie is hierop van toepassing.

Is er wettelijke garantie van toepassing?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten

Staat uw vraag er niet bij neem dan contact met ons op via: info@deruiterkoffie.nl